Przedszkole w równej mierze pełni funkcję opiekuńczą, wychowawczą i kształcącą. Przedszkole zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
6.30 – 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola – działania opiekuńcze dostosowane do wieku, potrzeb i możliwości dzieci, zapewniające bezpieczne funkcjonowanie w przedszkolu; zabawy swobodne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci; zabawy i gry dostosowane do wieku i możliwości dzieci; ćwiczenia ogólnorozwojowe; praca indywidualna; rozmowy z dziećmi na tematy je interesujące.
8.00 – 8.30
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, wprowadzenie do tematyki zajęć dydaktycznych (zabawy muzyczne, ruchowe, konstrukcyjne, wierszyki, piosenki, opowiadania i krótkie historyjki wsparte obrazkami).
Spotkanie w kole – realizacja działań wynikających z wdrażania koncepcji planu daltońskiego (elementy planu daltońskiego): m.in. przydział dyżurów, dobór par, omówienie kalendarza, ustalenie planu dnia.
Przygotowanie do śniadania: zabiegi higieniczne, pełnienie dyżurów przez dzieci.
8:30 – 9.00
Pierwsze śniadanie.
9.00 – 11.30
Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego poprzez zajęcia z całą grupą.
Zajęcia dodatkowe wynikające z potrzeb, zainteresowań i uzdolnień dzieci, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Spacery, wycieczki, zabawy swobodne i ruchowe organizowane przez nauczyciela na placu przedszkolnym.
Spotkanie w kole – omówienie działań w grupie do południa.
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do II śniadania.
11.00 – 11.30
Drugie śniadanie.
11.30 – 13:30
3-4-latki (Grupa Niebieska, Granatowa, Fioletowa, Turkusowa)
Działania opiekuńcze dostosowane do wieku, potrzeb i możliwości dzieci.
Leżakowanie, odpoczynek, zajęcia relaksacyjne.
Zabawy wspierające wielostronny rozwój dziecka, praca indywidualna.
Przygotowanie do obiadu.
5-6-LATKI (Grupa Żółta, Pomarańczowa, Biała, Zielona, Złota, Czerwona, Srebrna)
Zajęcia dydaktyczne, zabawy ruchowe, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela bądź kierowane – gry i zabawy dostosowane do wieku i możliwości dzieci, zabawy muzyczne, ruchowe, konstrukcyjne, zajęcia przygotowujące dzieci do udziału w przedszkolnych oraz środowiskowych konkursach, imprezach artystycznych i okolicznościowych, zajęcia umożliwiające realizację programów własnych i innowacji poszerzających podstawę programową, zabawy wspierające wielostronny rozwój dziecka, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, praca indywidualna. Spacery, wycieczki, zabawy swobodne i ruchowe organizowane przez nauczyciela na placu przedszkolnym.
Spotkanie w kole – podsumowanie dnia.
Przygotowanie do obiadu.
13.30 – 14.00
Obiad.
14.00 – 16:30
Grupa Niebieska, Granatowa, Fioletowa, Turkusowa | Grupa Żółta, Pomarańczowa, Biała, Zielona, Złota, Czerwona, Srebrna |
Spotkanie w kole – podsumowanie dnia. | Odpoczynek i zajęcia relaksacyjne. |
Zabawy swobodne, muzyczne, ruchowe, konstrukcyjne, gry i zabawy dostosowane do wieku i możliwości dzieci, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, kształtowanie samodzielności, odpowiedzialności i umiejętności współpracy poprzez: prace porządkowe, wykonywanie zadań, pracę w grupach, wspólne zabawy w kącikach zainteresowań, zajęcia przygotowujące dzieci do udziału w przedszkolnych oraz środowiskowych konkursach, imprezach artystycznych i okolicznościowych, zajęcia umożliwiające realizację programów własnych i innowacji, zabawy wspierające wielostronny rozwój dziecka, praca indywidualna. Rozchodzenie się dzieci z przedszkola. |
- W szczególnych przypadkach dyrektor może zmienić organizację dnia (np. z powodu organizacji wyjścia, wycieczki, uroczystości, itp.).
- Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustalają dla tego oddziału tygodniowy rozkład zajęć (szczegółowy rozkład dnia), z uwzględnieniem różnych form aktywności dzieci, ich potrzeb i zainteresowań.